בדף היומי של היום אנחנו למדים לגבי בשר הקרבנות. הרי בשר קודשים קלים, שיצא מחוץ לירושלים - פסול, בשר קודשים קלים שהוצא מחוץ לעזרה - פסול ואילו הבשר, שנכנס פנימה - כשר. הגמרא מנסה לראות את דברי רבי יוסי הגלילי בעמוד א' כסברא, הרי א"א ללמוד מדין חטאת החיצונה לגבי הבשר! אולי רבי יוסי בא,בעצם, לומר, שהבשר שנמצא מחוץ לעזרה לא נאסר בדומה למחשבה של פיגול? או שלא?
יש לי עוד שאלה: מדוע הגמרא מדגישה את שני סוגי העבדים, להם אסור לאכול תרומה, הרי מספיק היה לציין רק עבד נרצע - שהוא משועבד עד שנת היובל שלא כעבד עברי, שמשועבד רק עד שנת השמיטה, הרי ברור, שעבד נרצע לא יכול לאכול בתרומה?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום