ברכותלז ע"איז שבט תש"פ21:05לכאורה דווקא אורז טחון ואפוי / איתי אליצור
תיובתא דרב ושמואל תיובתא – למה תיובתא? בקלות אפשר היה לתרץ שרב ושמואל עסקו בארז שלא טחנו ואפאו, ואילו הבריתא עוסקת בארז שטחנו ואפאו, שהרי הבריתא עצמה חלקה בין שטחנו ואפאו לשלא טחנו ואפאו. גם ר' יהודה המובא בהמשך הסוגיא מדבר דוקא כשעשאו פת. ואפשר היה לומר שעל ארז מברך במ"מ דוקא אם טחנו ואפאו ועשאו פת, וכל הסוגיא אתי שפיר. אלא שהגמ' לא סברה כך ולא חלקה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום