מנחות ונסכים ומנחת בהמה. לכאורה הכוונה למנחת הנסכים הבאה עם בהמת הקרבן.
וראיתי להביא כאן מעשה נפלא שסיפר לי ידידי (הגרע"ט) שהסתפק בכוונת המקרא בסוף פרשת במדבר (ד,טז) ופקודת אלעזר בן אהרן הכהן שמן המאור וקטורת הסמים ומנחת התמיד ושמן המשחה. מה זה מנחת התמיד, האם הכוונה למנחה הבאה עם התמיד, או למנחת החביתין. וחיפש במפרשי המקרא ולא מצא. שאל את הגאון המופלא הרב קנייבסקי שליט"א וענה לו ראה רש"י שבת צב עמוד א'.
ראו נא אחיי ורעיי איזו גאונות, שם כתוב במשנה המוציא בין בימינו בין בשמאלו בתוך חיקו או על כתפיו חייב שכן משא בני קהת. כותב שם רש"י שהפירוש הפשוט הוא שהראיה ממשא בני קהת הוא רק בנוגע לכתף אבל השאר כך אורח ארעא. אבל מביא בשם רב האי בשם ירושלמי שהכוונה למשא אלעזר שהיה נושא שמן אחד בימינו (שמן המאור) שמן אחד בשמאלו (שמן המשחה) קטורת בחיקו, "והחביתין" בכתף. הרי להדיא שהירושלמי פירש אגב אורחא שמנחת התמיד דהאי קרא הוא החביתין...
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום