שאלה שהתקבלה ב
מענה הקולי של פורטל הדף היומי:
אמרו בגמ' בשבת כג. שמברכין על דמאי ופרש רש"י המוציא, וקשה ממה נפשך אם זה לעני בוודאי שהרי הוא מותר באכילתו, ואם זה לעשיר מה פתאום הוא אוכלו והרי אסור לו לאכולו? [ואין זה דומה למשנה בברכות שמזמנים על מי שאכל דמאי אף שזה כמצווה הבאה בעבירה - תפארת ישראל, לפי שאילו היה מפקיר נכסיו והיה עני היה ראוי לו, שכן שם מדובר לענין דיעבד ואמרו חכמים שאין לגזור על דמאי באופן שיפקיע חובת הזימון, אבל כאן מדובר על לכתחילה, ומי יתיר לעשיר לאוכלו?]