"חטאת העוף קודמת כו': מנא ה''מ דת''ר והקריב את אשר לחטאת ראשונה מה ת''ל שאין ת''ל ללמד שתקרב ראשונה הרי כבר נאמר ואת השני יעשה עולה אלא זה בנה אב לכל חטאות שיקדמו לעולה הבאות עמהן: בין חטאת העוף לעולת העוף, בין חטאת בהמה לעולת בהמה, ואפי' חטאת העוף לעולת בהמה. הלכך: חטאת העוף לעולת העוף - מואת השני. חטאת בהמה לעולת בהמה - מדרבי רחמנא (רש"י: דתניא לעיל ופר שני בן בקר וגו'). חטאת העוף לעולת בהמה - מזה בנה אב".
לא מובן לי מדוע הגמרא מסיימת ואומרת "חטאת בהמה לעולת בהמה - מדרבי רחמנא", והרי יש את הבנין אב שממנו ניתן ללמוד דין זה. זאת ועוד - מלשון הברייתא בחלק הראשון משמע שהכל נלמד מהבנין אב ("זה בנה אב לכל חטאות שיקדמו לעולה הבאות עמהן: בין חטאת העוף לעולת העוף, בין חטאת בהמה לעולת בהמה, ואפי' חטאת העוף לעולת בהמה").
תודה מראש למשיבים ולמנסים להשיב.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום