הגמרא כותבת שכאשר נשא שלמה את בת פרעה, נעץ גבריאל קנה בים, וכאשר העמיד ירבעם את העגלים נבנה צריף אחד, שכאשר בסוף קמה שם מלכות הרשעה.
לכאורה מה הקשר בין שני המעשים, ומדוע לא מצינו חטאים נוספים שהשפיעו על הקנה המדובר מלבד זה של ירבעם.
אנו רואים בנביא ובחז"ל שירבעם מחה בשלמה על נשיאתה של בת פרעה, ולפיכך זכה במלוכה, ולפי זה צ"ל שכאשר חטא אף הוא, הרי הוכיח שגם מחאתו אינה מחאה, ואף הוא שותף לחטא שגרם לנעיצת הקנה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום