א) מתניתין שבת קג. א"ר יהודה מצינו שם קטן משם גדול שם משמעון ומשמואל נח מנחור דן מדניאל גד מגדיאל
ויש להעיר, א)מדוע האריך ר"י ואמר שם משמעון "ומשמואל", הול"ל שם משמעון ותו לא. ב) מדוע הקדים "שם" בנו של נח ל"נח" ג) מדוע צריך להביא ד' שמות, אטו תנא כי רוכלא ליחשיב וליזיל.
ב) קג:
הוא דאמר כי האי תנא דתניא רבי יהודה בן בתירה אומר נאמר בשני ונסכיהם בששי ונסכיה בשביעי כמשפטם הרי מ"ם יו"ד מ"ם מים מכאן רמז לניסוך מים מן התור' ומדפתוח ועשאו סתום כשר סתום נמי סתום ועשאו פתוח כשר
לכאורה ראיית הגמרא תמוה, שהרי יתכן ב״רמזים״ אין חילוק בין פתוח וסתום ומה ראיה מזה לנידון דידן וצ״ע.
ג) קג: רש״י ד״ה כפופין - כף פה צדי נון
צ״ע בסדר דנקט רש״י.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום