סקר
איזו "בבא" הכי קשה?






 

פורום פורטל הדף היומי

שבתקכב ע"אטז תמוז תש"פ06:54מסיבה - לא מה שחשבתם! / ‏אלף בית רשי
יש שפירשו שהכוונה מסיבה מלשון מסובין בני אדם המסובים בצוותא, וכפי שמצאנו במסכתינו בדף קמט והיתה מחזרת על כל המסיבה כולה ופירש רש"י שם המסיבה. מלכים שהיו מסובין ויושבין לפניו:
כאן פירש רש"י נר הדלוק במסיבה. של בני אדם: ולכאורה היה אפשר לחשוב שפירושו ג"כ מסיבה כנ"ל אלא שזה קצת תמוה מה רש"י כתב "של בני אדם" ולמעשה זה אינו פירוש על המילה מסיבה, שהיה צריך לומר שמסובין בני אדם, ועוד בהמשך מסביר רש"י שג"כ כאן בגלל שזה רובא לכן זה כמו מכירו וכפי שרש"י פירש במרחץ (והרב עדין שטיינזלץ פירש כאן לא נכון כפי שהבין מאחר שזה מסיבה שיושבים יחד כל אחד מכיר את השני כפי הנאמר לעיל בספינה, ולפי זה אין מקום לחלוק הגמרא רובא ומחצה וכו')
ונראה להסביר שמדובר כאן במסיבה אחרת כפי לשון המשנה במסכת מידות אירע קרי באחד מהם יוצא והולך לו במסיבה ההולכת תחת הבירה והנרות דולקים מכאן ומכאן עד שהוא מגיע לבית הטבילה, וכוונת רש"י מסיבה המיועדת להילוך בני אדם, וכפי שרש"י מסביר מה היא מסיבה ביומא יט מסיבה. בנין אבנים מעלות מגלגלות וסובבות במקיף עמוד כמין עץ גלגל של גת:
ולהבדיל ממסיבה המיועדת לתשמיש אחר להילוך מים למשל כמו בגיטין ס ברש"י כרו בהדייהו טפי פורתא. העמיקו המים אצלכם בראש המסיבה כדי שישטפו המים במרוצה:

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר