בדף י' ע"א אמר רמי בר חמא א"ר הונא לחי המושך עם דופנו של מבוי פחות מד"א נידון משום לחי ומשתמש עם חודו הפנימי.
בציורים בעמ' 25 ציור מספר 73 הם ציירו את הלחי בולטת וחוסמת חצי מרשוה"ר. אפשר לראות את זה
כאן [מעבר למה שמישהו בשיעור שאל אותי האם זה לא מסכן את הנוסעים ברשוה"ר
] הציור הזה דלא כביאור הראשונים ומוכח מהמשך הגמ' שהוא טעות.
א. תוס' רבינו פרץ, רשב"א, ריטב"א, והר"ן מפרשים שבוודאי שהדופן השניה של המבוי ממשיכה אף היא כנגד הלחי, דאל"כ מה בכלל הדיון בטלטול כנגד הלחי? היעלה על הדעת לטלטל כנגד לחי הבולטת כמעט ד' אמות מן המבוי, מבלי סגירה מן הצד שכנגד??
ב. ומהמשך הגמ' מוכח כך בוודאי - שהרי הגמ' מזה הסיקה בין לחיין אסור לטלטל, ומה ההשוואה - הרי שם מדובר שיש דופן מבוי מול הלחי, ו
כאן הלחי בולטת לתוך רשוה"ר בלא דופן ממול כלל!
אשמח לשמוע על מה הסתמכו בציור שם.