בשלהי סוגיית הפרה 2 מימרות לכאורה לא קשורות אך נראות לי אחיות...
האחת - '''והזה הטהור על הטמא'... לימד על טבול יום שכשר בפרה''. השנייה - ''כי הוו בה ר' יוחנן וריש לקיש לא מסקי מינה אלא כמאי דמסיק תעלא מבי כרבא''
נבאר את הראשונה. מהו טבול יום? אדם שטהרתו תלויה בו. בטבילתו. הפרושים לימדו - טבול יום כשר בפרה. עשיית הפרה, הטהרה, תלויה בי. בטבילתי. אדם מטהר עצמו מלמטה! (ובמה חלקו הצדוקים? לשיטתם במעורבי שמש בלבד נעשית. הטהרה תלויה בשקיעת החמה. לא בי. טהרה מגבוה ללא מגע יד אדם. תורה שבכתב ללא הארת תורה שבעל פה)
טהרת פרה אדומה. לפי מימרא א'. היא בכוחנו ובעוצם ידינו. 'טבול יום כשר בפרה'!
מיד באים ריש לקיש ור' יוחנן. מימרא ב'. ומאזנים. טהרת פרה? 'מאת ה' היתה זאת'. מעבר להשגתנו ממש. טבול יום? הכל נכון. אבל נא לא לשכוח את ה'חוקה'... לכן הם הביאו איתם שועל. ערמומי אך לא יוצלח...
פתח בפרה וסיים בשועל. שועל קרבות אמנם. נתן פייט יפה בפירוש הפסוקים, אך לבסוף הודה. משולני כחרס בטהרת פרה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום