מקבוצת יומי בפייסבוק, מאת ורד נעם:
הסוגיה של היום (מו) הבהירה לי תמיהה ארוכת שנים. תמיד תמהתי על הביטוי "לאו הניתק לעשה", שהרי המדובר בלאו המחובר לעשה. והנה בסוגיין השורש נת"ק משמש גם במשמע של ניתוק מאש המזבח: כיון דנתקה נתקה, אבל גם, בצירוף למ"ד השימוש, לתיאור חיבורה החדש למחתה: אינתיק למצותה. המדובר, אם כן, בביטוי שיש בו הבלעה: האש ניתקה (מהמזבח, לשם חיבור) למצותה. כנראה כך הוא גם בלאו הניתק לעשה – זהו לאו שניתק ממעמדו כלא תעשה על ידי חיבורו לעשה.