בגמרא מובאות מספר הסברים להבנת מחלוקת רבנן ור"ש כמה דפנות צריך
באחד ההסברים מובא שלכו"ע יש אם למקרא דהיינו 6 מופעי סוכות אחד לא נדרש כי הולך הוא למשמעו (או לא דורשים תחילות) ונשארו עוד 4 אחד הולך לחובת הסכך נשארו 3 2 דפנות כהלכתן ובאה הלכה למשה מסיני והעמידה את הדופן השלישית על טפח
וי לשאול מדוע לא כל המילה תלך עבור משמעות הסכך וישאר שתיים כמו עשיתי למילה הראשונה שהרי שתי המילים הראשונות בתורה נאמרו בכתיב חסר " בסכת" ואם המילה הראשונה לא נדרשת בעבור העניין עצמו א"כ גם המילה השניה לא תידרש עבור ענין הסכך ולפי זה תישאר רק המילה סכות לחייב שתי דפנות ולפי זה מהיכן נלמד על דופן שלישית אפילו טפח או שמא י"ל שהלכה למשה מסיני תוסיף טפח לרבנן
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום