פסולה ללולב דלכם אכולהו קאי. אגם שכבר ידענו הדין לכם ממשנה ראשונה רש''י חוזר פה לפרש (אגם שלא פירש במשנה של הדס. והביאור עיין כפו''ת שרשי בא לאפוקי שלא נגיד שמשנתינו עוסקת (גם) בערבת המזבח (ודין ערבת הלולב כלולה במשנה ראשונה) לכן רש''י מוכיח שע''כ משנתינו בערבת לולב שהרי בערבת מזבח אין דין לכם כלל. (וזהו הבסיס לרש''י הראשון של הפרק ולפ''ז מובן שרש''י שם לא מזכיר אתרוג)
אמנם לא הבנתי למה לא תהיה בעיה של מצוה הבאה בעבירה? ונפ''מ לשאר ימים ולערבת המזבח!!. וכאילו רש''י נקט כשיטת ר' יצחק בר נחמני (ל.)
ממש צריך לי רב בזה!
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום