סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חגיגהג ע"אט אדר א תשפ"ב20:45שומע ואינו מדבר מדבר ואינו שומע / ‏שלמה השואל
מַאי שְׁנָא לְעִנְיַן רְאִיָּה דִּפְטִירִי וּמַאי שְׁנָא לְעִנְיַן שִׂמְחָה דִּמְחַיְּיבִי ?
לְעִנְיַן רְאִיָּה גָּמַר רְאִיָּה רְאִיָּה מֵהַקְהֵל דִּכְתִיב הַקְהֵל אֶת הָעָם הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וּכְתִיב בְּבֹא כׇּל יִשְׂרָאֵל לֵרָאוֹת
וְהָתָם מְנָלַן ?
דִּכְתִיב לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ
וְתַנְיָא
לְמַעַן יִשְׁמְעוּ - פְּרָט לִמְדַבֵּר וְאֵינוֹ שׁוֹמֵעַ. וּלְמַעַן יִלְמְדוּ - פְּרָט לְשׁוֹמֵעַ וְאֵינוֹ מְדַבֵּר

תירוץ הגמ' הוא שבעקרון מי ששומע ואינו מדבר או מדבר ואינו שומע חייב בכל המצוות
ובקרבן ראיה פטור כי יש גזירה שווה מהקהל שמלמדת שפטור.
לפי זה בקרבן חגיגה מי ששומע ואינו מדבר או מדבר ואינו שומע יהיה חייב כי אין גזירה שווה למעט!

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר