סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חגיגהכז ע"אה אדר ב תשפ"ב13:37שולחן הקרוי מזבח / ‏עלי
דְּרַחֲמָנָא קַרְיֵיהּ עֵץ דִּכְתִיב הַמִּזְבֵּחַ עֵץ שָׁלֹשׁ אַמּוֹת גָּבוֹהַּ וְאׇרְכּוֹ שְׁתַּיִם אַמּוֹת וּמִקְצֹעוֹתָיו לוֹ וְאׇרְכּוֹ וְקִירוֹתָיו עֵץ וַיְדַבֵּר אֵלַי זֶה הַשֻּׁלְחָן אֲשֶׁר לִפְנֵי ה'
פָּתַח בְּמִזְבֵּחַ וְסִיֵּים בְּשֻׁלְחָן רַבִּי יוֹחָנָן וְרֵישׁ לָקִישׁ דְּאָמְרִי תַּרְוַיְיהוּ בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ קַיָּים מִזְבֵּחַ מְכַפֵּר עַל אָדָם עַכְשָׁיו שֻׁלְחָנוֹ שֶׁל אָדָם מְכַפֵּר עָלָיו

לענ"ד אין זו רק 'דרשה' של האמוראים אלא פירוש. האמוראים מסבירים את כוונת יחזקאל הנביא בקוראו לשולחן מזבח ומדוע אם יש לקרא לשולחן מזבח אין אנחנו קוראים לו מזבח.
אין הכוונה רק שיחזקאל בעצם בדבריו רמז את דבריהם, אלא לומר שבחזונו ראה יחזקאל את המקדש של מעלה ובעולמות הנבואה והרוח משמש השולחן לא ללחם גשמי אלא כמו מזבח - לכפרה, מזבח של מעלה כחלק ממקדש של מעלה הוא 'מבנה' נצחי שלא שייך בו כלל חורבן, רק במקדש הגשמי שייך חורבן, והסיבה שהשולחן נקרא שולחן ולא מזבח היא כדי שנדע שבהעדר השולחן שבמקדש עדיין גם שולחנו של אדם יכול לשמש במקומו לכפרה...

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר