שבתנו ע"בז אייר תשפ"ב18:32הפסוק לכאורה מיותר / דניאלראובן
שמואל אומר שדוד לא קיבל לשון הרע, אלא ראה דברים ניכרים שגילו לו על כוונותיו של מפיבושת.
יש דעות שה"דברים הניכרים" היו שמפיבושת לא התלבש/ התארגן כראוי לכבוד המלך. אם כן, לפי"ז מדוע הגמרא הביאה את הפסוק הזה: "וַיֹּאמֶר מְפִיבֹשֶׁת אֶל הַמֶּלֶךְ גַּם אֶת הַכֹּל יִקָּח אַחֲרֵי אֲשֶׁר בָּא אֲדֹנִי הַמֶּלֶך בְּשָׁלוֹם אֶל בֵּיתוֹ." יש דעות הסוברות שמתוך הדברים החריפים שמפיבושת אמר בפסוק זה - יש הוכחה ו"דברים ניכרים" שהוא מורד בדוד. אבל לפי מי שסובר שההוכחה היא מכך שלא התלבש כראוי - וזו ההוכחה המוחצת - מדוע א"כ הגמ' מביאה פסוק זה?
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום