סקר
האם אתה משתמש ב"מרגליות הים"?






 
מספר צפיות: 13

דף כג עמוד א
* פרק שני, המתחיל בתחילת העמוד, עוסק ברובו בדיניהם של קנים סתומות ומפורשות, שפרחו גוזלות של קנים אחרות או של חטאות ועולות, מהן ואליהן.
* קן סתומה שפרח ממנה גוזל - יקח גוזל אחר לזווגו לגוזל השני שנשאר.
* העיקרון בשלוש המשניות הראשונות בפרק הוא: גוזל הפורח לבין קנים סתומות - פסול ופוסל אחד כנגדו.

דף כג עמוד ב
* קן סתומה וקן מפורשת: פרח מן הסתומה למפורשת - יקח זוג לשני, חזר או שפרח מן המפורשת ראשון - הרי כולן ימותו.
* צריך להביא שתי תורים או שני בני יונה, ולכן אשה שהביאה חטאתה תור ועולתה בן יונה או להיפך - לדעת ת"ק: תכפול ותביא עולה מהמין שהביאה את החטאת, לדעת בן עזאי: המין הראשון שהביאה הוא הקובע ולכן תכפול ותביא לקרבן השני מאותו מין שהביאה לקרבן הראשון.
* האשה שהביאה חטאתה ומתה - יביאו היורשין עולתה, הביאה עולתה ומתה - לא יביאו היורשין חטאתה (שהרי חטאת שמתו בעליה תמות).

מספר צפיות: 11

דף כד עמוד א
* פרק שלישי, המתחיל בסוף העמוד הקודם, עוסק במקרים שונים של תערובות באופן שכבר הוקרבו.
* משנה א עוסקת בדינן של קיני נשים שנתערבו ומניינן שוה וכבר הוקרבו כולן.
* משנה ב עוסקת בדינן של קיני נשים שנתערבו ומניינן אינו שוה וכבר הוקרבו כולן.
* משנה ג עוסקת בדינן של חטאת ועולה מפורשות שהתערבו וכבר הוקרבו.
* משנה ד עוסקת בדינן של "חטאת ועולה וסתומה ומפורשת" שהתערבו וכבר הוקרבו, וכתב בעל מעייני יהושע בפירושו כך: "עיין מפרשים וחילוקי שיטות בין הראשונים, וקושיותיהם לכל שיטה ושיטה... ואחר כל היגיעות הנה מידי קושיות וחשבונות רבים לא פלטנו".

דף כד עמוד ב
* משנה ה, המתחילה בסוף העמוד הקודם, עוסקת בדינן של חטאות וקיני חובה שהתערבו וכבר הוקרבו, וכן בדינן של עולות וקיני חובה שהתערבו וכבר הוקרבו.
* משנה ו עוסקת ביולדת שעליה להביא קן חובה שהתנדבה להביא קן נוסף, ובטעויות שונות שיתכן שייעשו בקרבנות אלו.

מספר צפיות: 26

דף כה עמוד א
* לאחר שהמשנה ביארה מקרה בו הגיעה האשה מחיוב קטן לחיובים גדולים יותר, מביא רבי יהושע משל המדגים זאת ("כשהוא חי קולו אחד וכשהוא מת קולו שבעה").
* זקני עם הארץ - כל זמן שמזקינין דעתן מיטרפת עליהן, אבל זקני תורה אינן כן - אלא כל זמן שמזקינין דעתן מתישבת עליהן.

הדרן עלך מסכת קינים

דף כה עמוד ב
* כתב הרמב"ם: "והביא אחר מעילה מסכת תמיד, והניח אותה באחרונה בשביל שאין בה דיבור לא על דרך החכמה ולא על איסור והיתר, אלא הסיפור שהוא אומר היאך היו מקריבין התמיד כדי לעשות כן תמיד".
* בשלושת הפרקים האחרונים במסכת זו אין גמרא אלא משניות בלבד.
* מסכת תמיד עוסקת בעיקרה בסדר עבודת המקדש בשחר עד לאחר הקרבת קרבן התמיד של שחר, וכן עוסקת בדיני שמירת המקדש ובנושאים נוספים.
* בעמוד זה (עד אמצע העמוד הבא) מובאת משנה המתארת את המקומות שהכהנים שומרים בבית המקדש ואת סדר שכיבתם שם בלילה וקימתם.

© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר