var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9128;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9128","0","סיכום המפגש","21/04/11 03:14","יז ניסן","תשע"א","03:14","המכריע","רציתי שוב להודות להרב כוכב וביתו שאירחו (ואף יזמו בשעתו) את המפגש. היה בהחלט מאלף מענין ומהנה להכיר את החברים שהגיעו (כשאני הייתי היו - מלבד הרב כוכב - לינקוש, פראקטיש, שלמה שטרסברג, איתן, הודו לה', ובעזרת הנשים; יאירה וביינישית) ולשמוע דברי תורה, לשורר יחדיו, לשמוע שירים מעניינים. לא אלמן ישראל!
כנראה היו עוד טרם הגעתי. יחד שבטי ישראל.","199","","4766","True","True","False","","954","95.86.103.26","0","0","",""),new Message("9133","9128","גם ממני תודה","21/04/11 09:16","יז ניסן","תשע"א","09:16","הודו_כי_טוב","גם ברצוני לאמר תודה להרב כוכב ומשפחתו וכן למכריע ומישפחתו שמחתי לחזור הביתה כשצלילי מנגינת וזימרת משפחתו מתהדדים באוטו .
שמחתי להכיר את כול מי שבא והיה .
תודה וישר כח .","207","","4766","True","True","False","","229","89.138.26.168","0","9128","",""),new Message("9136","9128","ישר כחכם!","21/04/11 09:51","יז ניסן","תשע"א","09:51","לינקוש","ישר כח לרב דוד על היוזמה והביצוע, ולכל המשתתפים.

בהחלט עזבתי עם "טעם של עוד", ובעז"ה נקוה שמפגשים של "מאן מלכי רבנן" שכאלו ימשיכו ויתפתחו אף בעתיד.

ישר כח מיוחד לרב דוד ולרב המכריע אף על השתתפות צאצאיהם. בהחלט היה מרשים לפגוש אף את בניהם ובנותיהם, בני תורה של ממש [ושנזכה כולנו לגדל בנים ובני בנים שכאלו], ואף לשמוע את כל המשפחות הללו מנגנות לכבודה של תורה.

כמה בקשות מהרב המכריע, מרביץ תורה ברבים, מעיין השופע והמתגבר:
(1) הזכרת רעיון קצר אודות הפורום [ואף הזכרת ופיתחת את דברי ר' נחמן מברסלב והגרי"ד סולובייצ'יק (מחר - 18 שנה לפטירתו)] - טוב יהיה אם תעלה בכתב את הרעיון לפורום.
(2) את השיר שהלחנת בעקבות ההודעה בפורום (על נוסח סיום המסכת - תורידם לבאר שחת) - אשמח מאוד שתעלה לפורום. הפורום שגרם לך להלחין שיר זה - ראוי לכך, לא?
(3) נראה גם שכדאי שאת החוברת על פרק 'חלק' שחילקת אמש - שתעלה לפורום ל"ספרים מומלצים" [ואף את החוברת הנוספת המוזכרת בהקדמה לחוברת זו, ואולי יש אף חוברות נוספות?]

אגב - חברי פורום נוספים שעזבו טרם בואך: שמואל ואוריאל [ואולי היו נוספים טרם בואי].","58","","4766","True","True","False","","292","77.124.125.213","0","9128","",""),new Message("9145","9128","תודה רבה גם ממני לכל המשתתפים המרתקים!","21/04/11 12:12","יז ניסן","תשע"א","12:12","דוד כוכב","שבאו מרחוק ומקרוב לשמחת החג בוועד של תורה.
ותודה לכל אחד על תרומתו היחודית.

ונקווה לפגוש בהזדמניות הבאות חברים נוספים.
נשמח לארח גם בפעמים הבאות, אם כי אולי הנהלת הפורום והאתר תרצה לקחת את התפקיד, ולהרים להבא אירוע רחב עוד יותר

מועדים לשמחה ולשלום !","125","","4766","True","True","False","","164","95.86.72.237","0","9128","",""),new Message("9159","9128","אני גם מביעה את תודתי העמוקה","21/04/11 16:11","יז ניסן","תשע"א","16:11","יאירה","לרב דוד כוכב על יוזמתו המבורכת, ארגון ועריכת המפגש!
אף על פי שלא נמצאתי הרבה זמן הרגשתי שבבית שוררת אווירה נפלאה של אחווה וקדושה! מאד שמחתי להכיר את חלק ממשתתפי הפורום, נהניתי מד"ת, ששמעתי מהרב המכריע. אני מקווה מאד, שבע"ה יתברך יתקיים מפגש נוסף לאחר שתיגמר שנת האבלות שלי! אני גם מאחלת לכולנו שניפגש בבית המקדש השלישי ובירושלים הבנויה!","192","","4766","True","True","False","","297","213.151.53.32","0","9128","",""),new Message("9239","9128","מצטרפת לתודות,","22/04/11 13:39","יח ניסן","תשע"א","13:39","ביינישית","ושמחתי להכיר.
וספצפית, לנגן עם מגוון של אנשים שאני לא פוגשת בסביבתי הרגילה הוא דבר משמח מאד.

הרב המכריע- שמעתי חלק מהדיסק ולמרות שזה לא סגנון המוזיקה שאני הכי רגילה אליו,נהנתי מאד! תודה. שמחתי גם להכיר את בנותיך שבאו למפגש.

מועדים לשמחה.","141","","4765","True","True","False","","190","109.67.46.149","0","9128","",""),new Message("9333","9128","תודה מיוחדת","26/04/11 21:09","כב ניסן","תשע"א","21:09","שלמה שטרסברג","גם אני רוצה להצטרף ולהודות לרב דוד כוכב ונוות ביתו על האירוח והיוזמה ולכל אלו שהגיעו למפגש . עשיתי מאמץ גדול באותו יום כדי להגיע והתלבטתי כשראיתי שלא הגיע בזמן ובכל זאת הגעתי ואני שמחתי מאוד על כך

ולך הרב המכריע ברצוני להביע תודה מיוחדת . מעבר לרוח המיוחדת שהכנסת בבואך הרי המפגש הישיר אתך ואם חלק ממשפחתך היה מאוד מפעים עבורי . לפגוש ת"ח בשיעור קומה מהציבור החרדי שהוא גם פתוח ורחב אופקים יודע לנגן ולהלחין ומשריש אוירה זו בתוך המשפחה. הדבר היה שיעור גדול עבורי ותודה גדולה על כך שהגעת בפורום המורחב כפי שבאתה בידידות והערכה רבה
שלמה

נ.ב שמעתי בהנאה רבה גם את שירי החתונה וגם את נגינת חליל הקסם שלך הרב דוד כוכב שמעתי גם קצת מהשירים שהלחנת בביתך ונהנתי מאוד

כמו"כ שמעתי את הלחנים המיוחדים שלך הרב המכריע לרבים מהם מאוד התחברתי ונהנתי מאוד יישר כוחכם וחילכם לאורייתא. הניגון הוא בהחלט כלי חשוב בעבודת ה' יתברך כשהו מנותב לקודש כפי שהדבר בא לידי ביטוי בניגונכם","205","","4761","True","True","False","","295","213.151.52.42","0","9128","",""),new Message("9140","9136","על מעלת הפורום","21/04/11 11:08","יז ניסן","תשע"א","11:08","המכריע","לבקשת לינקוש יקירנו. ארשום מה שאמרתי במפגש על מעלת הפורום.

הפסוק אומר במשלי "מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה". חז"ל המשילו על כך. משל לבאר עמוקה שהיו מימיה צוננין ויפין ולא היה אדם יכול לשאוב ממנה מפני עומקה. עד שבא חכם אחד קשר חבל בחבל משיחה במשיחה ונימה בנימה, והחלו הכל שואבין ממנה.

כלומר העצה העמוקה שבלב איש נמשלת למים העמוקים שבבאר. הם יפים וצונננים אבל עמוקים מדי, אין גישה אליהם. בא איש תבונות, ששלמה החכם מכל האדם מעלה על נס את תבונתו, ומצליח לדלותם - במשל את המים ובנמשל את העצה שבלב - בעזרת תבונתו הגדולה.

וכאן הבן שואל וכי מה כל כך חכם בזה? האין כל ילד בישראל יכול להבין שאם חבל אחד לא מספיק, הפיתרון הוא לקשור כמה חבלים זה לזה. מ"תבונה" פשוטה ופרימיטיבית שכזו יעשה שלמה המלך "צימעס"?

יש לומר שהחכם לא הלך לחנות חמרי בנין לקנות חבלים. החכם האיר את עיני הנוכחים סביב הבאר שהפיתרון כבר נמצא בידיהם אלא שנדרש שיתוף פעולה מהם. כלומר מה זה חבל נימה ומשיחה. אלו הן החבלים הפרטיים שכל אחד הביא קשור לדליו. אנשים עומדים סביב לבאר ורואים שמפלס מימיה ירד פלאים, כל אחד חושב על פיתרון לבד. החבל שלי לא מגיע! הנימה שלי מגיעה עד שישית הבאר בלבד. מנין לי חבלים נוספים? בא החכם ואומר יש לכם טעות. זו לא בעיה פרטית האמורה להיפתר על ידי כל אחד לבדו, זו בעיה קולקטיבית. האמורה ויכולה בקלות להיפתר בחיבור כל המשאבים של כולנו יחד. התירו נא את חוטיכם השונים מן הדלי הפרטי, נחבר את חבלו של זה לנימתו של זה ואת שניהם יחד למשיחתו של זה ויווצר חבל ארוך היכול להגיע בקלות אל המים עד תחתיתם.

כלומר יש כאן שיתוף פעולה מעשי. והחשוב יותר יש כאן שינוי מבט. צירוף כולם לבעיה אחת ופיתרון אחד. וזו אכן חכמה עמוקה מאד. עובדה שרוב האנשים מנסים לגבור על בעיותיהם בכל התחומים בכוחות עצמם ואינם נעזרים במשאב האדיר הנוצר מחיבור המשאבים של כולם יחד. (המשך בקטע הבא)","199","","4766","True","True","False","","461","95.86.103.26","0","9128","",""),new Message("9142","9140","- המשך -","21/04/11 11:31","יז ניסן","תשע"א","11:31","המכריע","זו מעלת הלימוד בחבורה שעליה אמרו חז"ל שמי שלומד בד בבד הוא בגדר חרב על הבדים. מכיון שכל אדם יש לו את הגישה המיוחדת שלו. ישנו אדם שהראש שלו בנוי לשאול שאלה מקורית, אבל אין לו את הכלים לפתח תשובה. ישנו שני שהראש שלו מתאים בדיוק למצוא כיוון לענות, אבל הוא בחיים לא היה חושב על שאלה כזו, ישנו שלישי שאחרי שיגידו את התשובה הוא ימצא לה ראיה מופלאה, אבל ללא השאלה והתשובה שיקדמו, המשאב שלו יהא בלתי שמיש, וכן הלאה. כשלומדים בחבורה, זה שואל זה משיב וכולי. טרוסט של מוחות (סיעור מוחין). מחדדין זה את זה. כמו שני סכינים, אחת לא יכולה לחדד את עצמה אבל כל אחת יכולה לחדד את חבירתה. (לכן יש מחנכים שממליצים שחלק מן החברותות יהיו דוקא בעלי ראש שונה זה מזה. לא מדי תואמים. הרב וולבא ב"עלי שור").

סוף דבר, השלם של החבורה ערכו רב בהרבה מסך כל החלקים. ר' ישראל סלנטר כתב ב"תבונה" ששני יהודים עצובים ישבו יחד לספסל, שוחחו זה עם זה ויצאו שניהם מעודדים. מנין באה האנרגיה של העידוד והשמחה? הרי לך ששנים זה יותר מאחד ועוד אחד. כל אחד מצא נקודה שיכלה לעודד את חבירו, שחבירו לא היה חושב עליה לבד (לפעמים רק בגלל שהוא עצמו בעל הבעיה...).

אם הדברים נכונים בכל לימוד שבחבורה, כמה זה נכון לגבי פורום. בחבורה אתה חייב להגיב מיד, אחרי רגע זרמו למקום אחר. בפורום יש לך זמן להתנסח מלכתחילה, יש לך זמן לחשוב לפני שאתה מגיב. זה לא כמו צ'אט שדומה ממש לשיחה, ומאידך לא כמו מאמר שכדי להגיב עליו אתה צריך לחבר מאמר שלם ומקיף ומבוסס, וברוב המקרים אתה לא תטרח. זה ממוצע נפלא שמפיק את המירב מהאנרגיות של כל בני החבורה. מי יודע אם זה לא תיקון פורתא לכל התועבות שנעשות על ידי הכלי הזה של פורומים באינטרנט.

זה מזכיר את האימרה של ר' דוד מלעלוב (הראשון). אחר שבעת ימי הסכות אומר הקב"ה קשה עלי פרידתכם עשו לי עוד סעודה קטנה. עוד יום של רגל. כמובן ההסבר הפשוט קשה עלי פרידתכם ממני. אבל ר' דוד מלעלוב מסביר הרי ברגל כל ישראל כאיש אחד חברים, אין הבדלים. החבר רשאי לאכול משל מי שאינו חבר. ברגע שהרגל מסתיים חוזרים כל אחד לפרישותו. אומר הקב"ה קשה עלי פרידתכם - זה מזה! - עשו נא עוד יום רגל, ותהיו קרובים זה לזה עוד מעט. זה הטעם של העוד שעמו הלכנו מן המפגש.

כמה נאה שלמרות שכל רועה יש לו את הניגון המיוחד ולכל עשב את השירה המיוחדת, יחד שבטי ישראל כאיש אחד חברים להגדיל תורה ולהאדירה ולעשות נחת רוח לבורא יתברך.

בענין שירים ודברי תורה. הקב"ה בוחר בתורה, בוחר בשירי זמרה ובוחר בעמו ישראל. אשמח מאד להפיצם בישראל ולחלקם ביעקב. שום דבר לא מסחרי ברוך השם. רק פשוט אין לי מושג איך עושים דברים כאלו. איך להעלות לכאן שיר או חוברת. זה שאני מסוגל לכתוב כאן, זה כבר נס גלוי.. (יש לי עוד שני דיסקים כעין זה שחילקתי. ויש לי בס"ד ספר על גיטין וספר על סנהדרין שנמצאים בספריות הגדולות באותו שם של החוברת. ובמחשב יש לי מסודר על כל מסכתות ברכות ביצה סוכה קידושין ב"ק וחלקים מב"ב ועוד. אני עצל להגיה ולהדפיס מסודר).","199","","4766","True","True","False","","244","95.86.103.26","0","9128","",""),new Message("9270","9142","תוספת","23/04/11 22:36","יט ניסן","תשע"א","22:36","דוד כוכב","בני אלידע שהשתתף במפגש מוסיף, שהרב מאזוז מב"ב מפרש בפסוק במשלי א, ה יִשְׁמַע חָכָם וְיוֹסֶף לֶקַח וְנָבוֹן תַּחְבֻּלוֹת יִקְנֶה, שתחבולות הוא מלשון חבל. וכנ"ל.

ואני מוסיף לכך ראיה ממשלי יא, יד בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ, ברישא: בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת, והפיתרון לכך הוא ההיפך: בְּרֹב יוֹעֵץ - בסיוע של הרבים.","125","","4764","True","True","False","","144","212.76.114.33","0","9128","",""),new Message("9252","9239","תודה.","22/04/11 16:26","יח ניסן","תשע"א","16:26","המכריע","","199","","4765","False","True","False","","156","95.86.103.26","0","9128","",""),new Message("9274","9270","הדרש הזה מעניין.","23/04/11 23:11","יט ניסן","תשע"א","23:11","יאירה","זה הפסוק, שאני אומרת לפי המנהג בסוף תפילת שמונה עשרה של שחרית: כמו שהשם שלי הפסוק מתחיל באות "יוד" ומסתיים באות "ה".","192","","4764","True","True","False","","267","79.180.30.139","0","9128","",""),new Message("9395","9333","עוד מהמפגש - תולדות חיי ר' עקיבא","28/04/11 18:04","כד ניסן","תשע"א","18:04","איתן","כזכור, את התודה המיידית שלי העליתי כאן.

הזכרתי במפגש את מאמרו של איתם הנקין, בגליון "עלוני ממרא" האחרון, על תולדות חייו של ר' עקיבא. איתם העביר לי את המאמר והוא לעיונכם
המאמר פורסם ב- "עלוני ממרא", עלון ישיבת "ניר" קריית ארבע, השנה.

המאמר עוסק בתולדות חיי ר' עקיבא וביישוב הסתירות לכאורה שיש במקורות השונים, בגישה חדשנית שהיא בעצם הפשט הפשוט לענ"ד.
תורתו של ר' עקיבא נמצאת בכל רחבי הש"ס, כך שהעיסוק בדמותו תמיד יהיה מענייני דיומא. בימי ספירת העומר יש עניין מיוחד, עקב מות תלמידי ר' עקיבא בימים אלו. אך העיקר במאמר לענ"ד הוא החידושים שבו, לא רק על ר' עקיבא אלא על היחס לדברי חז"ל בכלל.

ניתן להעביר דרכי תגובות אל איתם הנקין כותב המאמר.","123","","4759","True","True","False","","299","95.86.82.254","0","9128","",""),new Message("9401","9395","יישר כוח גדול על צרוף המאמר מאלף ומעניין","28/04/11 20:46","כד ניסן","תשע"א","20:46","שלמה שטרסברג","מאוד הזוית של הרחבה בתחום מסוים לפי ההקשר מאוד נראית. המאמר כתוב בצורה מאוד רהוטה ובבקיאות גדולה יישר כוח!","205","","4759","True","True","False","","228","95.86.82.120","0","9128","","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);