המהרשד"ם אומר שכוונת תוס' שבוודאי יש כלים שאין להם טהרה עולמית כלל, אבל אלו שיש להם טהרה באופן עקרוני מועיל להם עירוי, כלומר לא מצינו כלי שנאמר בו שמועיל בו רק יישון ולא עירוי. אלא יישון הוא בלא פעולה ועירוי משיג את אותה התוצאה באופן מהיר אלא שנדרשת לזה עבודה מסויימת.
ומכיון שלתוס' היה משמע שכוונת הגמרא לומר דבעינן יישון ולא מהני משהו אחר, ולכן אם אבטא הוא כלי מסויים ולא אוכל כהפירוש הראשון, זה לא יתכן, וע"כ זה אוכל כמו חרצנים שאכן בהם מהני רק יב חודש. ודוק.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום