בפרק מרובה כבר מעיר את זה בסגנונו. לגבי כל גניבה שקונה ביאוש ושינוי רשות או שינוי השם (מהסוג שקורה על ידי חלות), כשמקדיש עדיין יש רק יאוש דלא קני, אלא שאם ההקדש יחול יהא אז תוספת של שינוי השם או רשות שיש בכוחה להקנות. בטח עמדו בזה כבר רבים לפני בית האוצר, אלא שהיו זמנים שהרהורים מסוג זה לא היו מועלים על הכתב, כידוע. ויש על זה מגיד משנה מפורסם, לגבי מקדש בגזל. (שאם זה חל כביכול רגע אחרי הקידושין, אזי זה טלי קידושייך מע"ג קרקע). אולי זה מובא במאמר. התעצלתי לפתוח. בישיבות מסתובב הסבר של ר' שמעון. אולי זה קיים בשערי יושר או בשיעורים..
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום