תיו"ט (בפתיחה למשניות -
כאן בעמ' 21) מבאר ש"מסכת נראה בעיני שהוא מלשון מסכה יינה, כי כן כל מסכתא מזוגה ומעורבת בדינים שונים...".
וכתב על דבריו
בקול הרמ"ז ש"פירושו לא ניחא לי דא"כ הו"ל לקראה מזגת או מזגת משום דאמרינן בע"ז דף נ"ח יין נסך שמסכו עכו"ם מהו א"ל אימא מזגו אנא כדכתיב קאמינא מסכה יינה. א"ל לשון תורה לחוד ולח"ל:"
ו
בעמוד הקודם הביא ש"בעל מוסף הערוך מפרשו מלשון שמועה מגזרת הסכת ושמע ישראל..." - וראה שם עוד בנושא זה.