"רבי אומר: אינו דומה כתם שלאחר הכבוס לכתם שלפני הכבוס, שזה מקדיר וזה מגליד".
* גדר – כתר – קטר – קדר – כדרגדר – מקיפה, (במדבר כב, כד) גָּדֵר מִזֶּה וְגָדֵר מִזֶּה.
כתר – מקיף את הראש. וכן (שופטים כ, מג) כִּתְּרוּ אֶת בִּנְיָמִן, ופירש רש"י: "הקיפו את בנימן ככתר המקיף את הראש, וכן (תהלים כב, יג) אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי, וכן (חבקוק א, ד) כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק".
קטר – קשירה סביב, (דניאל ה, ו) וְקִטְרֵי חַרְצֵהּ מִשְׁתָּרַיִן, ופירש רש"י: "אזור חלציו נפתח".
כדר – (ישעיהו כב, יח) צָנוֹף יִצְנָפְךָ צְנֵפָה כַּדּוּר, תרגום יונתן: וְיַקִיפוּנָךְ בַּעֲלֵי דְבַב כְּשׁוּר, רש"י: "צנוף יצנפך - כמצנפת המקפת את הראש יקיפוך אויבים ומציקים". (ישעיהו כט, ג) וְחָנִיתִי כַדּוּר עָלָיִךְ, רש"י: "כדור - כשורה של גייסות מקיפות".
קדר – שקוע לעומת הבליטה סביב. חפירה בקרקע (עירובין פרק ה משנה ד) שֶׁמְּקַדְּרִין בֶּהָרִים. חשוך כמצוי בקפל קרקע שקוע (ישעיהו נ, ג) אַלְבִּישׁ שָׁמַיִם קַדְרוּת, פנים קודרות לעומת פנים זורחות (ירמיהו ח, כא) הָשְׁבָּרְתִּי קָדַרְתִּי, ופירש רש"י: "קדרתי - לשון שחרות ואופל", ובתרגום יונתן שם: אִתְחַפִּיאוּ אַפֵּי אִכְרוּם אוּכָמִין כְּקִדְרָא, מכאן משמעות קדרה ששולי נחושתה שרופים.