|
|
בתורה נאמר במצבים שונים שאפשר להקריב קורבנות מהצאן תורים או בני יונה תורים ובני יונה שיכים לאותה משפחה אלא שהתור הוא מדברי ואינו מבוית ואילו היונה היא מבויתת להרחבה על ההבדל בין תור ליונה ניתן לקרוא במאמר של ד"ר משה רענן קישור כאן בד"כ הם מובאים כזוג זכר ונקבה חוץ מקורבן יולדת עשירה שמביאה (ויקרא יב 6) כבש בן שנתו לעולה; "בן יונה או תור לחטאת" בתורה בכל המובאות כתוב שתי תורים או שני בני יונה עד כמה שידוע לי אפשר להביא בעוף גם זכר וגם נקבה ולכן איני מבין למה התורה השתמשה ביחס לתור במילה "שתי תורים" ולא שני תורים? |