var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14700;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14700","0","בסוגיא דסכין ונ"ט בר נ"ט","16/10/11 14:53","יח תשרי","תשע"ב","14:53","המכריע","א. צונן להדחה. יל"ע מדוע פירש"י להדיח את הצונן שחתך ולא האם להדיח את הסכין כשבא לחתוך צונן.

ב. תבריה רב אמי לפינכיה. פירש"י דהיתה של חרס, כוונתו דלכן לא הגעילה. לכ' מדוע לא השתמש בה לצונן. ואולי יש ללמוד מכאן דאין ראוי להשהות כלי שמותר רק לצונן, שמא יבוא להשתמש בו רותח.

ג. בצעא פירש"י קערה. כוונתו צעא היינו קערה והב' היא שימוש.

ד. לרבך יהיבי ליה. עי' ריטב"א איך אמר כן והרי רב העיד בסמוך על עצמו שאמר דאסור ולא חזר בו ובטוח בשמואל שלא היה נותן לו. ובפירוש קאים קמיה פירש"י לשמשו. וכעין זה מצינו לעיל קז: ועיין בס' דבר אברהם (חלק ג סי כג) שתמה בזה.

ה. בהאי גיסא דמברא. רש"י פירש דהנהר מפסיקן. והלשון מברא לא כל כך משמע כן, וקצת רחוק דדיברו בצעקות. ויש מפרשים דישבו על המעבורת עצמה זה בצד סורא וכו'. והכוונה דבסורא נהגו כרב לאסור דגים שעלו בקערה ולא היה נוהג באתריה דרב נגד חומרי המקום. ואולי בצד השני היו מברכים על דברים הבאים וכו'.","199","","4586","True","True","False","","826","212.179.87.180","0","0","חולין|קיא ע"ב",""),new Message("14722","14700","תגובות","17/10/11 11:07","יט תשרי","תשע"ב","11:07","איתן","לסעיף (ה) הארכנו בשרשור אחר.

לסעיף (ד) כתוב במסורת הש"ס "עיין בספר באר שבע". הוא כתב שלושה הסברים, להלן שניים מהם,
האחד - שמואל רצה לדעת אם ר' אלעזר אומר זאת מדעתו או ע"פ דעת רב, כי אם הוא עצמו אינו סובר כך ורק עושה זאת משום כבוד רב, שהיה רבו - היה לו לחשוש יותר לכבוד שמואל, שגם הוא רבו, שהרי היה עומד ומשמש לפניו, ואילו רב לא היה נוכח במקום.
ואם כך שמואל שינה כדי להגיע לעמוד עת האמת, מעין מה שמותר לשנות מפני השלום.
ההסבר השלישי הוא ששמואל נתן לו כיון שלא ידע שרב אוסר, ואם רב ס"ל דאסור - לא היו מניחים לו מן השמים לאכול, צדיקים אין הקב"ה מביא תקלה ע"י.

ע"ש.","123","","4585","True","True","False","","235","95.86.73.106","0","14700","חולין|קיא ע"ב",""),new Message("14725","14722","ברוך שכיוונתי","17/10/11 11:13","יט תשרי","תשע"ב","11:13","דוד כוכב","לביאור הבאר שבע הראשון.","125","","4585","True","True","False","","120","95.86.79.134","0","14700","חולין|קיא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);