var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29637;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","68"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29637","0","וּמַקְלוֹ יַגִּיד לוֹ","12/08/13 02:36","ו אלול","תשע"ג","02:36","דוד כוכב","למה הקפיד רב יוסף על רב ספרא שהקל בספק איסור דרבנן?

על כך כאן.","125","","3919","True","True","False","","822","164.138.120.149","0","0","פסחים|נב ע"ב",""),new Message("29648","29637","תגובת מאירקה15","13/08/13 01:30","ז אלול","תשע"ג","01:30","דוד כוכב","מפשטות הגמרות נראה שהמדובר הוא בספיקא דדינא ולא באי ידיעת המציאות או ההלכה
אומנם יש להעיר שבכל הגמ' שהבאת הנידון הוא דברי קבלה המפורשים בנביאים

שמיטה בנחמיה פרקים י וי"א(וידועים דברי ה"בית הלוי" שהשבועה המוזכרת בנחמיה פ"י פ"ל נותנת לשביעית בימנו תוקף של דאורייתא)

חלוצה "והאלמנה אשר תהיה אלמנה"(יחזקאל מד כב)ופרשו רש"י והמצודות שם שרק אלמנה מוחלטת מותרת למעוטי חלוצה

מעשרות דגן ותבואת השדה מפורשים בדבה"י ב לא ה ובבית שני במלאכי ג

וידוע שנחלקו הראשונים האם ספק דברי קבלה לחומרא או לא

תגובתי:
גם וגם
מדובר באי ידיעה מה אמר החכם. לכן נוסף על הספק בדין יש פה גם ספק במציאות העשוי להתברר.

לענין חלוצה, מפורש במסכת יבמות דף כד ע"א:
"חלוצה דרבנן היא, וספק חלוצה לא גזרו בהו רבנן. וחלוצה דרבנן היא? והתניא: גרושה - אין לי אלא גרושה, חלוצה מנין? ת"ל: ואשה! מדרבנן הוא, וקרא אסמכתא בעלמא הוא".

ובכסף משנה הלכות מעשר פרק ג הלכה כ:
"שפיר עבד רבינו שלא חש לדרשב"א משום דכיון דס"ל דתרומה בזמן הזה דרבנן כמ"ש בספ"א מהלכות תרומות הו"ל ספיקא דרבנן ולקולא".","125","","3918","True","True","False","","121","164.138.120.149","0","29637","פסחים|נב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);