var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30179;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30179","0",""אמר חזקיה וכן תני דבי חזקיה"-מה הכוונה?","10/09/13 19:49","ו תשרי","תשע"ד","19:49","שיננא","ובעצם - מה זה "תני דבי חזקיה"?
ומה הצורך לציין שכך אמר גם חזקיה?","146","","3884","True","True","False","","796","84.228.162.60","0","0","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30181","30179","אמורא אומר, תנא שׁונה","10/09/13 21:16","ו תשרי","תשע"ד","21:16","דוד כוכב","לאחר שנאמרה מימרתו של חזקיה, מצאו בני בית מדרשו ברייתא השנויה כדבריו.
וזו כנראה אחת מ3210 הראיות שמנה הרב יהושע כהן המוכיחות שהאמוראים לא היו בקיאים בכל הברייתות, בניגוד למשניות.
יש חשיבות לכך שגם האמורא הבין מדעתו כפי ששנו הקדמונים, וכדברי רב אשי במסכת שבת דף לד ע"א: "אנא לא שמיע לי הא דרבה בר רב הונא, וקיימתי מסברא".","125","","3884","True","True","False","","171","164.138.120.149","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30182","30181","רש"י סבר שחזקיה היה תנא","10/09/13 22:39","ו תשרי","תשע"ד","22:39","Almuaddib","ראה רש"י בחולין קו. ד"ה אין נוטלין מהם.


וחזקיה היה מבני רבי חיא (רש"י ע"ז מו.), והיה מרבותיו של רבי יוחנן, שפעמים רבות בתלמוד אנו מוצאים מחלוקות ביניהם.



ולא רק רש"י סבר שתנא היה, אלא כך גם הריב"ק, מבעלי התוספות, שכתב כך בהדיא ביחוסי תנאים ואמוראים - שתנא היה.


והואיל ותנא היה - אין תימה כלל בכך שסידר בישיבתו בריתות שנמסרו בשמו, חלקן באופן ישיר - כדברים שאמר, וחלקם בשם בית המדרש באופן סתמי.

ואין לתמוה על כך שיש "אמר חזקיה" ויש "תני דבי חזקיה", שהרי מצאנו כך גם אצל תנאים אחרים ששנו ברייתות. למשל, יש תנא דבי רבי ישמעאל, ויש רבי ישמעאל אומר. חזקיה - זו אמירה של התנא חזקיה עצמו. תני דבי חזקיה - זו בריתא שנשנתה בישיבתו - אך לאו דוקא מפיו שלו, אלא מפי אחד מן החבורה.

והנלע"ד כתבתי.","107","","3884","True","True","False","","250","87.68.150.249","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30187","30182","לרש"י, גם וגם","11/09/13 00:20","ז תשרי","תשע"ד","00:20","דוד כוכב","באנציקלופדיה של הביוגרפיות לתנאים ואמוראים שבפרויקט השו"ת נרשם כך:
חזקיה - אמורא ארץ ישראלי. מראשוני הדור הראשון ועדיין כינוהו תנא (רש"י חולין ק"ו ע"א ד"ה: אין: תוספות ע"ז ל"ח ע"א ד"ה: תנו).

אין דרך הגמרא לפתוח סוגיה במילים "אמר תנא מסויים" בלא קידומת ת"ר, תניא, וכד', לשון זו שמורה לאמוראים.
אלא שלרש"י דין חזקיה כדין רב. רוב משאו ומתנו של רב כשל אמורא, ניסוח הבאת דבריו בגמרא הוא כשל אמוראים, דרך אמוראים לחלוק עליו ואף הלכה כמותם בפעמים רבות (כגון רבי יוחנן, ק"ו רבי יהושע בן לוי, ושמואל בדיני), ולפעמים מסיקה הגמרא מכח ברייתא: "תיובתא דרב" (כגון במסכת מנחות דף ה ע"א; ראה תוספות שם: "הוה מצי למימר רב תנא הוא ופליג כדקאמר בכמה דוכתי"). אך מדי פעם שולפת הגמרא את נשק יום הדין ומכריזה: "רב תנא הוא, ופליג".

אמנם כאן יש ראיה כדבריך ש'תני דבי חזקיה' מתפרש כדברי חזקיה.","125","","3883","True","True","False","","166","164.138.120.149","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30281","30182","נראה שיש אסמכתא למה שכתב החכם אלמואדיבּ","13/09/13 01:26","ט תשרי","תשע"ד","01:26","יהודי_קדום","ממסכת סנהדרין דף לז:
"... והאמר רב יוסף, וכן תני דבי חזקיה " - אותה לשון כמו אצלנו:
"... אמר חזקיה, וכן תני דבי חזקיה"

נראה לי שזו תבנית, אסמכתא למה שכתב החכם אלמואדיבּ:
"חזקיה - זו אמירה של התנא חזקיה עצמו.
תני דבי חזקיה - זו בריתא שנשנתה בישיבתו "","233","","3881","True","True","False","","144","79.180.108.168","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30279","30187","צריך להוסיף","13/09/13 01:02","ט תשרי","תשע"ד","01:02","דוד כוכב","שלשון הגמרא: "אמר חזקיה, וכן תני דבי חזקיה" משמע שאלו שני דברים שונים. ויש פה סתירה לכאורה לראיה הנ"ל מ-תני דבי רבי ישמעאל.","125","","3881","True","True","False","","124","164.138.120.149","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30288","30279","שני דברים:","13/09/13 08:18","ט תשרי","תשע"ד","08:18","Almuaddib","הראשון - עליך למצוא אמורא אחר, בשם חזקיה, כדי שתוכל לטעון כך.

השני - מצאתי לך חבר במסכת יומא כד.:

"ולוי אמר אף תרומת הדשן וכן תני לוי במתניתיה ..."

וחבר זה, לעניות דעתי, אף קשה יותר ממקומנו, שכן זה אינו אחד מן החבורה, אלא לוי עצמו, במתניתיה.","107","","3881","True","True","False","","134","77.126.187.113","0","30179","פסחים|פג ע"ב",""),new Message("30298","30288","שם הפירוש אחר","13/09/13 14:09","ט תשרי","תשע"ד","14:09","דוד כוכב",""וכן תני לוי במתניתיה" - וכן קבע לוי את גרסתו במשנה.

פירוש זה עולה מכמה גמרות:

מסכת כתובות דף נג ע"ב: "בנן נוקבן דיהויין ליכי מינאי וכו'. רב תני: עד דתלקחן לגוברין, ולוי תני: עד דתבגרן... וכן תני לוי במתניתיה: עד דתבגרן וימטי זמניהון דאינסבן".

מסכת סוטה דף מט ע"ב: "אמר רב: לא שנו אלא של מלח וגפרית, אבל של הדס ושל וורד - מותר, ושמואל אומר: אף של הדס ושל וורד - אסור; של קנים ושל חילת - מותר, ולוי אמר: אף של קנים ושל חילת - אסור. וכן תני לוי במתניתיה: אף של קנים ושל חילת - אסור".

מסכת בבא מציעא דף נה ע"א: "ולוי אמר: יש אונאה לפרוטות. וכן תני לוי במתניתיה; חמש פרוטות הן...".

מסכת חולין דף קח ע"ב: "ולוי אמר: אף לוקה על בשולו, וכן תני לוי במתניתין: כשם שלוקה על אכילתו כך לוקה על בשולו...".

שם כתוב "וכן תני לוי", ולא 'וכן תני דבי לוי'.

ולגבי מה שכתבת בהתחלה, יש אמנם חזקיה אחר:
תולדותיו של חזקיה (2)
2. חזקיה - אמורא בבלי בדור השני - השלישי. בן בתו של רב. מובא בבבלי (סוכה מ"ד ע"ב), שהוא ואחיו אייבו הביאו ערבה לפני רב.

אבל למה זה קשור לעניננו. גם חזקיה הראשון הוא אמורא בעיקרו - מהדור הראשון של האמוראים, אלא שבדור זה נתקיימו לפעמים סממנים של תנאים.
ואגב גם באמוראים המאוחרים מוצאים שהיו שונים ברייתות: "תני רב יוסף", "תני רב ביבי קמיה דרב נחמן", ועוד.","125","","3881","True","True","False","","170","164.138.120.149","0","30179","פסחים|פג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);