var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30600;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","54"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30600","0","מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט","02/10/13 03:43","כח תשרי","תשע"ד","03:43","דוד כוכב","האם שיקר רבא בטוענו בתחילה שהשמש מעצמו הדליק את האבוקה?!

על כך ועוד מעשים, בקישור זה.","125","","3862","True","True","False","","809","212.76.96.184","0","0","פסחים|קג ע"ב",""),new Message("30602","30600","יתכן להוסיף סברות","02/10/13 09:16","כח תשרי","תשע"ד","09:16","שלמה שטרסברג","א. כיוון שמדובר רק בהידור ומסתבר שהידור זה טרם נפוץ הרי רצה רבא להצטנע ולא להראות שהוא עושה מעבר לאנשים רגילים ורק כשנדחק לומר סיפר שאכן הוא מהדר.

ב. לצד השיני אפשר שלא רצה לפגוע בשואל ולומר לו כיצד אינך יודע דבר זה וכיון שזה רק הידור ולא חיוב הדין העדיף לא לומר כדי לא לפגוע אבל כיוון שדחקו לומר אמר לו את הדברים כאשורם","205","","3862","True","True","False","","201","95.86.124.108","0","30600","פסחים|קג ע"ב",""),new Message("30610","30602","הראשונים תירצו בזה","02/10/13 13:47","כח תשרי","תשע"ד","13:47","לומד","התוס' רא"ש כתב שעשה כן כדי שלא יקבל תשובה מיידית, ועל ידי כך תתחבב עליו יותר התשובה

ויש בזה עוד תירוצים שיש בהם נפקא מינה להלכה כמו שהביא המגן אברהם שמכאן יש ללמוד שרשאים לצרף נר לנר דולק ולעשות ממנו אבוקה ואין חייבים להדליק אבוקה בפני עצמה,
ורבא חשב שהשואל ידע מענין זה ולכן תמה מדוע היה צריך להדליק אבוקה בפני עצמה, ולכן ענה שהשמש עשה על דעת עצמו, וכשחזר ושאל, הבין שהשואל חושב שאין ענין באבוקה כלל

וראה עוד בתוס' רבינו פרץ פירוש נוסף","193","","3862","True","True","False","","169","109.226.24.240","0","30600","פסחים|קג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);