var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30941;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30941","0","הערות לדף קיב","10/10/13 23:50","ו חשון","תשע"ד","23:50","המכריע","קיב.

א. נימא שבעה קולות וכו' ואי לא וכו'. לכאורה מדוע לא יאמר. ואפשר שמשום שאין נר כפי' הרשב"ם ואינו יודע בעל פה, או אין לו ספר תהילים. (לפני שנהגו בקבלת שבת היה זה מזמור נדיר כרוב התהילים). או דאם אין לו ספר אינו רשאי לאומרו בעל פה.

ב. תנא דבי אליהו אע"פ שאמר ר"ע וכו'. ידוע דיש דיעות דלא כתוס', דתנא דבי אליהו לא קשור ללימוד רב ענן עם אליהו הנביא אלא מדרש אגדה הוא על שם חכם הנקרא אליהו וכמו תני דבי רבי ישמעאל וכדומה. ואז א"ש טפי שעוסק בתורתו של ר"ע. אמנם גם אם היינו אבא אליהו זכור לטוב, לא עדיף מקודשא בריך הוא דעסיק בתורת רבי אביתר ורבי יונתן (גיטין ז:).

ג. שבעה דברים צוה ר"ע לבנו. אייתינהו הכא איידי דעשה שבתך חול הוא מצוואות אלו. ואח"כ צוואות ר"ע לתלמידו. ויל"ע מאי שנא הני ז' לבנו והני ה' לתלמידו. ואח"כ צוואת רבינו הקדוש, והפסיקו בעצות דאביי נגד דבר אחר ודר"פ בענין שונרא, וחזרו להביא צוואות תנאים לתלמידיהם (רי"ש בר"י לרבי וריבר"י לרבי).

ד. אני אומר ליוחי אבא ומוסרך למלכות. שמעתי בשם הג"ר מאיר שפירא זצ"ל (משגיח דנחלת דוד) בשם גדולי המוסר שפירשו שכוונתו אם לא אלמד אשאר עיר פרא ומידותי הרעות עלולות להביאני עד שפלות שכזו גם כן. ללמדך לאיזו השחתה יכול אדם להגיע ללא תורה.

ה. היתלה באילן גדול. רשב"ם פירש שילמד אצל אדם גדול ויאמר דברי רבו בשמו. ושינה קצת מלשון המפרש דמשמע מיניה דשרי לומר בשם רבו אף שאינו האמת. וכך מרגלא בפומיה דאינשי. ואפשר דטועים בזה.

קיב:

ו. עור דג, תרי מילי נינהו כדלהלן, וכן כוס חמין.

ז. כינים לבנים. נראה דנחלשות מהכיבוס, ואם במשך שמונה ימים אינן מקבלות מזונן מגוף האדם מתות. אבל תוך ח' ימים מבריאות וגרועות לדבר אחר דוקא במצב זה.

ח. גרמי קטיני דחיויא. נראה דלא מצד ארס אלא חדירת עצמות קטנות למחזור הדם וכדומה זו הסכנה.

ט. ואל תעמוד על המקח וכו'. במסוה"ש כ' עיין בב"מ, ומסתמא כוונתו דשם משמע דהיינו מצד אונאת דברים דהמוכר שחושב שבא לקנות ומצערו חינם, ודלא כרשב"ם כאן שפי' שגורם לו נזק ממש.

י. דגני להדי כרעיה. משמע התינוק ישן לצד רגליו של המשמש, ואעפ"כ מנח ידיה עלויה וקצ"ב. או דא"צ מנח ידיה בשעת תשמיש ממש אלא סגי מעט קודם או אח"כ.","199","","3861","True","True","False","","781","213.151.55.102","0","0","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30943","30941","ל-ה. אינם טועים","11/10/13 00:21","ז חשון","תשע"ד","00:21","דוד כוכב","כמבואר כאן.

וראה בספר דף על הדף עירובין דף נא ע"א:

בגמ': א"ל סמוך עלי וכו' דתניא ר' יוסי אומר אם היו שנים א' מכיר וא' שאינו מכיר וכו', ולא הוא לא תנא ליה כר' יוסי אלא כי היכי דליקבל לה מיניה משום דר' יוסי נימוקו עמו.

ציין הגר"י פיק ז"ל במסורת הש"ס להמג"א (או"ח סי' קנ"ו) שכתב וז"ל: "אם שמע דין ונראה לו שהלכה כך, מותר לאמרו בשם אדם גדול כי היכי דליקבלי מיניה (עירובין דף נ"א ופסחים דף קי"ב), ובסוף מסכת כלה (א"ה: סוף פרק שני) איתא האומר דבר בשם חכם שלא גמרו ממנו גורם לשכינה שתסתלק וכ"ה בברכות דף כ"ז ע"ש בתר"י וצ"ע" עכ"ל המג"א.
","125","","3860","True","True","False","","204","212.76.96.184","0","30941","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30956","30941","עוד הערה בדף קיב:","11/10/13 05:57","ז חשון","תשע"ד","05:57","שמחה",""ג' דברים צוה ר' ישמעאל בר' יוסי לרבי וכו' אשתך טבלה אל תזקק לה לילה הראשונה"

האם בזמניהם עוד לא היה זה ההלכה של חייב אדם לפקוד וכו' בליל טבילה ורק נתחדש בזמן מאוחר?","406","","3860","True","True","False","","71","173.56.23.175","0","30941","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30970","30941","א,ב,ה","11/10/13 11:32","ז חשון","תשע"ד","11:32","כדי","א. או שלא נטל ידיו וידיו אינן נקיות (זה מה שחשבנו במהלך לימדונו. וכנ"ל). ועי' בתשובת חו"י ובשו"ת חקרי לב גבי אמירת תהילים ע"פ שלא כ"כ פשוט לאיסורא. ועי' במ"ב סי' מט.

ב. לא בדקתי, אך 99% שזה בגיטין (ו:).

ה. ע"ע כאן. וכמ"ש שם, אכמ"ל.","249","","3860","True","True","False","","247","109.66.176.197","0","30941","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30946","30943","מי רשאי לעשות כך?.","11/10/13 00:29","ז חשון","תשע"ד","00:29","שלמה שטרסברג","כל אדם שחושב שיש בשורה בדבריו יתלה אותם בגדולי הדור ויפיץ בשמם שכך פסקו להלכה כדי שיתקבלו דבריו היעלה על הדעת דבר כזה?","205","","3860","True","True","False","","244","95.86.115.29","0","30941","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30948","30946","ראה על שאלה זו","11/10/13 00:33","ז חשון","תשע"ד","00:33","דוד כוכב","בספר דף על הדף.","125","","3860","True","True","False","","103","212.76.96.184","0","30941","פסחים|קיב ע"א",""),new Message("30961","30956","נא עיין ברשב"ם","11/10/13 09:04","ז חשון","תשע"ד","09:04","המכריע","בזמנם עוד לא היתה הלכה של שבעה נקיים בנדה, ולכן מעין פתוח גבר על הלכה זו שהבאת.","199","","3860","True","True","False","","162","213.151.55.102","0","30941","פסחים|קיב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);