סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

דיוק וחידוש ברש"י

מסכת יומא דף לב

 

עמוד א

רש"י ד"ה חמש טבילות. בו ביום:
רש"י מבאר בקצירת האומר שההילכתא הייתה שביום זה – בו ביום - צריך לטבול חמש טבילות, אבל נצרך גם לקרא לדעת שהטבילות הם בחילופי עבודות,
והן הן דברי התוס' בד"ה גמירי חמש טבילות וכו'. תימה לי אי הלכתא קרא למה לי לקמן וי''ל אי לאו קרא הוה אמינא חמש טבילות יטבול אפילו בזה אחר זה כולם ביחד להכי אצטריך קרא דכשהוא משנה מעבודה לעבודה עביד להו ואי לאו הלכתא הוה אמינא אינו משנה מעבודה לעבודה אלא ג' פעמים דהוו להו ג' טבילות ותו לא:

רש"י ד"ה מה מקום שאין טעון טבילה. כל ימות השנה הבא לעבוד אין טעון טבילה מן התורה אלא מדברי סופרים לזכור טומאה ישנה:
רש"י בתחילת דבריו מפרש - "כל ימות השנה הבא לעבוד אין טעון טבילה" וכו' - דהק"ו הוא מהבא לעבוד בדווקא - בכל ימות השנה אין טעון טבילה מן התורה אלא וכו', וממילא אין לעשות יוכיח מטמא הנכנס לעזרה שטעון טבילה ואין טעון קידוש,
וכן הם דברי התוספות בד"ה ומה במקום שאין טעון טבילה טעון קידוש וכו'. ליכא למימר טמא ליכנס לעזרה יוכיח שטעון טבילה ואין טעון קידוש די''ל מה להתם שאינו עובד תאמר ביוה''כ שהוא רוצה לעבוד:

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר