נקבעים בארץ ישראל
מגילה כט ע"א
"תניא, רבי אלעזר הקפר אומר: עתידין בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל שיקבעו בארץ ישראל, שנאמר: (ירמיהו מו, יח) כִּי כְּתָבוֹר בֶּהָרִים וּכְכַרְמֶל בַּיָּם יָבוֹא, והלא דברים קל וחומר: ומה תבור וכרמל שלא באו אלא לפי שעה ללמוד תורה - נקבעים בארץ ישראל, בתי כנסיות ובתי מדרשות שקורין ומרביצין בהן תורה - על אחת כמה וכמה.
דרש בר קפרא: מאי דכתיב: (תהלים סח, יז) לָמָּה תְּרַצְּדוּן הָרִים גַּבְנֻנִּים, יצתה בת קול ואמרה להם: למה תרצו דין עם סיני? כולכם בעלי מומים אתם אצל סיני. כתיב הכא גבנונים וכתיב התם (ויקרא כא, כ) אוֹ גִבֵּן אוֹ דַק".
דברי בר קפרא באים כהמשך לדברי רבי אלעזר הקפר. ויש האומרים שבר קפרא הוא בנו של רבי אלעזר הקפר.
וכך דרש בר קפרא: הר תבור והר הכרמל נקבעו בארץ ישראל לרוב חשיבותם. על אחת כמה וכמה להר סיני שחשוב הוא מהם, שכל ההרים נחשבים לבעלי מומים לעומת הר סיני. והר סיני שבו ניתנה תורה, ראש ואם הוא לכל בתי המדרשות, אשר עתידין כולם להיות נקבעין בארץ ישראל.