בין כך ובין כך מקבלין אותן
בכורות לא ע"א
"תנו רבנן: וכולן שחזרו בהן - אין מקבלין אותן עולמית, דברי רבי מאיר... רבי שמעון ורבי יהושע בן קרחה אומרים: בין כך ובין כך מקבלין אותן, משום שנאמר (ירמיהו ג, יד) שׁוּבוּ בָנִים שׁוֹבָבִים. אמר רבי יצחק איש כפר עכו אמר רבי יוחנן: הלכה כאותו הזוג".
ומה תשובה ישיב רבי מאיר לאותו הזוג? הרי מקרא מפורש: שׁוּבוּ בָנִים שׁוֹבָבִים! ועוד, וכי אמנם יתכן שינעלו שערי תשובה?
אלא שרבי מאיר לשיטתו במסכת קידושין דף לו ע"א: "תניא: בנים אתם לה' אלהיכם, בזמן שאתם נוהגים מנהג בנים - אתם קרוים בנים, אין אתם נוהגים מנהג בנים - אין אתם קרוים בנים, דברי רבי יהודה; רבי מאיר אומר: בין כך ובין כך אתם קרוים בנים". רבי מאיר אינו נצרך למאמר: "בין כך ובין כך" של אותו הזוג, יש לו "בין כך ובין כך" משלו. שהרי מה בכך שלא יקבלום, הרי בין כך ובין כך קרויים הם בנים! וממקרא שהביאו שׁוּבוּ בָנִים שׁוֹבָבִים דוקא סייעתא יש לדבריו, שנקראים בנים אף שעדין שובבים הם. אמנם שם במסכת קידושין הביא רבי מאיר ראיה לדבריו ממקראות אחרות, כי אותו הזוג מפרש מקרא זה: שׁוּבוּ בָנִים שׁוֹבָבִים – שובו שובבים ותהיו נקראים אז בנים.