וזאת לפנים בישראל
נידה מה ע"ב
"איבעיא להו: תוך זמן, כלפני זמן או כלאחר זמן? ... רב ורבי חנינא דאמרי תרווייהו: תוך זמן - כלפני זמן, רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי דאמרי תרווייהו: תוך זמן - כלאחר זמן. אמר רב נחמן בר יצחק, וסימניך: וזאת לפנים בישראל".
פירושים רבים נאמרו לסימן "וזאת לפנים בישראל".
עוד יש לומר שאמרו במסכת יומא דף פז ע"ב: "רב הוה פסיק סידרא קמיה דרבי... איקפיד רבי חנינא... ולא איפייס, כי היכי דליזיל ולגמר אורייתא בבבל". לפיכך, רב שישב בארץ ישראל לפנים ואחרי כן ירד לבבל הוא הסובר שתוך הזמן כלפנים, וכך סובר גם רבי חנינא שגרם לו דליזיל. ואילו רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי שנשארו בארץ ישראל גם לאחר זמן הם הסוברים שתוך הזמן כלאחר זמן.