סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 


פנינים
הרב אברהם מרדכי וינשטוק
פורסם ב"המבשר תורני"

 

"כל עיר שיש בה אפילו מזוזה אחת אינה נעשית עיר הנידחת"


דעת כמה מהפוסקים לגבי הלאו של "לא תעשון כן לה' אלוקיכם" האמור בענין מחיקת השם וכתבי הקודש, שאם מוחק לצורך איזו מצוה מותר. והביא הגרש"ז מלובלין (שו"ת "תורת חסד" אורח חיים, ד) שיש המקשים מדברי רבי אליעזר בסוגייתנו שעיר הנידחת שיש בה מזוזה אין שורפים אותה משום לא תעשון כן, ומדוע – הלא יש כאן מצוה ולדעת אותם פוסקים במקום מצוה לא נאמר הלאו. ויישב ה"תורת חסד" כי דוקא כשעושה לצורך איזו מצוה שהיא שאין ההשחתה עצמה המצוה, יש לומר שמותר. אבל בעיר הנידחת, אי אפשר לומר שכיון שעושה לצורך מצוה אין זה דרך השחתה, שהרי כל עיקר המצוה של שריפת עיר הנידחת היא ההשחתה והכליון.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר