סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

מבט אופטימי על החיים

הרב דב קדרון

כתובות ח ע"א

  

הברכה הראשונה שמברכים בחופה היא ברכת "שהכל ברא לכבודו", שבה אנו מזכירים שאסיפה זו של הציבור לחתונה היא כבוד המקום, שכל מי שבא לשם הולך בדרכיו של הקב"ה שנעשה שושבין לאדם הראשון וגמל אתו חסד והתעסק בזיווגו עם חוה.

השורש של כל העניין הוא מבט אופטימי על העולם ועל החיים בכלל, וכתב על כך רבי שרגא רוזנברג זצ"ל (מובא בלקט ביאורי אגדות) דברים המתאימים גם כנגד כמה אנשים בדורנו:

"הפסימיסטים הרואים כל הדברים במראה היאוש ואי רצון, מקוננים על העולם הרע שאנו חיים בתוכו, ומיללים על רוע גורל האדם על פני תבל ועל יצר האדם שרע מנעוריו ואין תרופה לרעתו.
אכן, אנו עם בני ישראל מאמינים באמונה שלמה, שכל מה שברא הקב"ה בעולמו הוא טוב, והכל ברא לכבודו, לכן אנו מברכים תחת החופה "שהכל ברא לכבודו", כי החופה היא לתכלית קיום העולם, והמקונן אומר: מה לי לחופה ומה לי לקיום העולם הרע הזה, הלא טוב יותר להמנע מלעשות חופות ולקשר זיווגים לקיום מין האנושי, כי כל ימי האדם רעים, מלאים מכאובים וייסורים, והעולם מלא קמשונים וחרולים. על כן אנו מברכים תחת החופה הברכה הנ"ל, להעיד עדות על ההיפוך, שכל מה שברא הקב"ה בעולמו מגיד שבחו של הבורא ומרומם את כבודו, ולכן אנו נושאים נשים ופרים ורבים על פני האדמה, כי זה כבודו של הקב"ה שנשמח בעולמו".

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר