סקר
כמה לומדי דף יומי יש במשפחתך הקרובה?






 

פורום פורטל הדף היומי

חוליןיז ע"איא תמוז תשע"א00:54תירוץ לקושית התוס' ד"ה וכל שכן הכא / ‏איתן
תוס' הקשו איך אומר רב יוסף שכעת לאחר חורבן התרחקו יותר, הרי לדעת ר' ישמעאל, לפי גירסת רש"י במכות י"ט - הותרו הבמות לאחר החורבן, א"כ מדוע אומר רב יוסף שהתרחקו, אדרבא התקרבו שהרי יכולים להקריב בבמות.
אגב, אותה סוגיא, עם אותה מחלוקת רש"י ותוס' - גם בזבחים ס' ע"ב.

יש בידי ספר "תולדות אדם" פירוש על הספרי, מאת הרב משה דוד אברהם טרויש אשכנזי, בעל "מרכבת המשנה" על המכילתא. הספר יצא לאור לראשונה בהוצאת מוסד הרב קוק בשנת תשל"ד.
ולדעתו אין כאן קושיא, כיון שכדי לאכול בשר קדשים - צריכים להיות טהורים, א"א לאכול בשר שלמים בטומאה, וכדי להיות טהורים יש שני תנאים: (א) זבים זבות ויולדות צריכים להביא שני תורים או שני בני יונה אחד לעולה ואחד לחטאת, וקרבנות אלו אינם קרבים בבמה כי בבמה קרבים רק נדרים ונדבות ולא חובות, (ב) התנאי השני - טהרה מטומאת מת, שהיא טומאה מצויה ואין אפר פרה, כך שאם היה חוזר לאיסורו, שיהיה מותר לאכול בשר רק ע"י שחיטתו כקרבן שלמים - מהר מאוד רובנו ככולנו לא היינו יכולים לאכול בשר בקר וצאן.

לא בדקתי בספרים אחרים, כגון מהרש"א וכו' שנמצאים על הש"ס, הבאתי רק מספר זה כיון שאינו מצוי.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר