חוליןנה ע"אכד אב תשע"א09:05תחילתן יותר מלוג / מתפעל
רשי: "מלוג עד סאה. כלי שהיה תחלתו יותר מלוג כגון שנים או שלשה לוגין או יותר על סאה שיעור שבריו ברביעית הלוג":
תוספות: "שיעורן בכדי סיכת קטן ועד לוג. אבל אם היה תחלתן יותר מלוג בעינן שיעור גדול לשברים יותר מכדי סיכת קטן ואפילו יחדו בטלה דעתו אצל כל אדם ואין יחודו יחוד דאין דרך ליחד שברים הבאים מכלי גדול לצורך סיכת קטן".
כיצד יש להבין דין זה, לו יצוייר שהיו לאדם ב' כלים. קטן וגדול ושניהם נשברו, והשברים פזורים על הריצפה. השבר מהכלי הקטן והשבר מהכלי הגדול נראים אותו דבר בדיוק. (לו יצוייר כמובן). האם יעלה על הדעת שהאדם יברור לו דוקא את השבר מהכלי הקטן ולא הגדול? מדוע שאותו אדם לא ישתמש בשבר מהכלי הגדול ? מה איכפת לן מה היה קודם? העיקר שכעת יש לו שבר שמתאים לצורך החזקת שמן לתינוק והוא בפועל משתמש בזה להחזקת שמן והרי זה כלי.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום