סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חוליןנה ע"אכד אב תשע"א14:31ניקב לחוד ונחתך לחוד / ‏מתפעל
לא מובן לי תירוץ זה שבגמרא.
רש"י כאן הסביר שאין חיתוך בלא נקב. זה ענין של מציאות.
הגמרא לעיל השתמשה כמה פעמים בסברא זו שכל שנחתך נחשב בודאי לנקב ללא עוררין על קביעה זו.

מה אם כן פשר תירוץ הגמרא ניקב לחוד ונחתך לחוד?

עוד מעניין להעיר סוף דברי רש"י בד"ה הטחול, "דכל נקב משום חיתוך הוא".
מה כוונת רש"י להדגיש בזה? למה ניקב צריך להגיע לחיתוך?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר