א. בביצת אפרוח. לכ' מה הסברא דביצה אינה נותנת טעם, ע"כ משום דהקליפה מעכבת, ע' תוס' כאן בריש העמוד, וא"כ איך יועיל שזה אפרוח. ואף אם נימא דטעם בשר חריף ובוקע הקליפה, מ"מ איך נכנס לביצים האחרות. ונצטרך לומר דקליפה אינה מונעת מלקבל טעם רק מלפלוט, ועכ"פ טעם בשר היא ודאי לא מונעת מלהיקלט. ויל"ע.
ב. ומר פשיט לה מיפשט. עי' רש"י שאינך אומר ואיני יודע. משום דרש"י הוי קשיא לו שנקט אותו הלשון בדיוק שהם נקטו בששים ואחת מותרת. ולכן פירש"י דהוי לו לומר דאין ידוע. והם באמת לא הספיקו לומר עד ששאלום או לא עלה על דעתם להסתפק.
ג. וקי"ל ס"א בר מדידה. עי' הטעם ברא"ש דיש ביצים גדולות וקטנות וחיישינן דהאסורה גדולה מהאחרתו. ולפ"ז זה רק בביצים, וכמובן דאיירי שנראים לנו בערך אותו הדבר, אבל אם לעינינו המותרות גדולות מאד יתכן להתיר בפחות מס' ולהיפך. וכן אם ימדוד הנפח על ידי מים וכדומה לא יצטרך סא להתיר, ויל"ע בכ"ז.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום