סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

פסחיםמד ע"ביג חשון תשע"ב09:06שאלה בנושא טעם כעיקר / ‏מענה קולי
שאלה שהתקבלה במענה הקולי של פורטל הדף היומי:

... ור''ע טעם כעיקר מנא ליה
יליף מבשר בחלב לאו טעמא בעלמא הוא ואסור הכא נמי לא שנא
ורבנן מבשר בחלב לא גמרינן דחידוש הוא
ומאי חידוש
אילימא דהאי לחודיה והאי לחודיה שרי ובהדי הדדי אסור - כלאים נמי האי לחודיה והאי לחודיה שרי ובהדדי אסור
אלא דאי תרו ליה כולי יומא בחלבא שרי בשיל ליה בשולי אסור
ור''ע נמי בשר בחלב ודאי חידוש הוא אלא יליף מגיעולי נכרים


הסוגיה מחפשת מקור לטעם כעיקר.
חכמים טוענים שלא ניתן ללמוד מבשר בחלב - בגלל שזה חידוש,
ומה החידוש? דאי תרו ליה כולי יומא בחלבא שרי בשיל ליה בשולי אסור.

אבל - גם בשאר איסורים - טרם למדנו את דין טעם כעיקר - לכאורה אי תרו ליה כולי יומא יהיה אסור, לא?
שהרי מדוע אסור המקרה של "תרו ליה כולי יומא..." - זה הרי לא מדין "כבוש כמבושל", כי אז היה אסור גם בבשר בחלב, אלא כנראה זה מדין "טעם", ואם כך, גם בשאר איסורים טרם למדנו שהטעם אוסר (שהרי זה מה שבאים לחפש).

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר