הגמרא שואלת מאי קא חשיב רבי אליעזר? תחילת משמרות או סופן?
מביאה הגמרא שני תירוצים.
לכאורה לא מובן, הרי יש מחלוקת יסודית בין שני התירוצים באשר למציאות מתי חל הסימן שמציין ר"א לכל אשמורה. וכי הדבר לא מוחלט ועובדתי? הרי ניתן לצאת ולשמוע מתי חמור נוער וכו'
עוד יש להקשות שהתירוץ השני של מאי דגני בבית אפל, לכאורה נכון גם אם נאמר שהסימנים הללו הן של תחילת המשמורת שכן מי שנמצא בבית אפל לא ידע מתי מתחילה המשמורת גם במקרה זה!?
כתובות אינטרנט נלוות:ברכות ג' ע"א