סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

ברכותיד ע"אכז אב תשע"ב10:20יום ולילה בו זמנית / ‏עלי
מי שמעוניין יכול גם בפרקנו זה לעיין במאמר שהעליתי בשעתו במסכת מנחות בעניין דישון המנורה וסדר הדלקת נרותיה( ניתן למצוא בקלות בחיפוש במדור ה'מאמרים' לפי שמי 'עלי טל-אור' במסכת מנחות ), שם דנתי בין השאר בשיטת רש"י, לפיה כשהכהן נכנס להטבת הנרות במקדש, הטבת הנרות פוצלה לשני שלבים, כאשר בשלב הראשון הוא דישן חמישה נרות ובשני את השנים הנותרים, ולכן לגבי השנים הנותרים עדיין נחשבת עת ההטבה הראשונה שהיא כבר בקר לגבי חמשת הנרות, עדיין לילה לכל דבר, ולכן אם מצאם שכבו עליו לדשנם ולהדליקם עד עת ההטבה השניה.
זו עוד דוגמה לכך שיתכן שהיום והלילה ישמשו בעירבובי-ה. יתירה מכך, לענ"ד( לא התייחסתי לכך באופן מפורש במאמר הנ"ל ), דין זה נוהג גם אם קרה ומשום מה הכהן נכנס לדישון המנורה לאחר הנץ החמה !. זהו שכתוב בבראשית 'להבדיל בין היום ובין הלילה' ועיין בפירוש הנצי"ב.
מעניין לעניין בעוד עניין דומה :
לגבי הפרוכת ואמת הטרקסין בביהמ"ק :
כידוע הסתפקו חז"ל בשאלה אם אמת הטרקסין כמו הפרוכת במשכן עמדו בקדש הקדשים או בקדש אך אין דעה בחז"ל שהם עמדו גם וגם, חצי בזה וחצי בזה, למרות שמיקום הפרוכת הוא 'בין הקדש ובין קדש הקדשים', וצריך עיון מדוע, במיוחד לאחר שהסבר כזה מתבקש מאד !

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר