הגמ' מביאה בריש י"ח ע"א ברייתא לפיה אונן חייב בשבת בכל המצוות. ברייתא זו הינה ברייתא המופיעה גם כן בנוסח זהה במו"ק כ ע"ב, אלא ששם הגמ' אומרת שבשבת חייב גם להניח תפילין, וענין זה לא הובא בברייתא דנן. הכיצד יתכן לומר שחייב בתפילין בשבת והרי שבת היא "אות" ולכן פטור מתפילין, ומדוע בברייתא דנן נשמט ענין התפילין.
אודה למי שינסה להאיר עיני ולכוון לאמיתה של תורה (בזמנו כשלמדתי מו"ק ראיתי שיש שהשמיטו ענין התפילין מגרסת הגמ', אך עדיין הקושיא קשה ובפרט שעה שמדובר בברייתא זהה ואצלנו נשמט ענין התפילין).
אלעד
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום