פסחיםכו ע"בי אב תשע"ג00:33הערה לתיובתא של מוכרי (כלאים) כסות / תניא מנחם
ללישנא הראשונה רבא בדעת ר' שנעון אולי יש הבדל ולא צריך לצפות שיהיו כצנועין שמפשילן בגד כלאים לאחוריהם. יש הבדל בין הצגת מוצר בחשיפה גדולה -ניראות גבוהה (וכן) במקומו הטבעי-על החלק בגוף- לבין 'לזרוק' ולכרוך את הבגד על המקל שסביר שרוחבו על המקל יהיה זעום ויבלע בין שלל המוצרים למכירה. העובדה שכיום יש הבדלים , להבדיל, בין שטחי מדף בסופר (ישנם לא עלינו מלחמות שלימות בין ספקי מזון)-שלמרות אותו 'שטח מדף'-יש הבדל אם המוצר יהיה בצד ימין -שמאל- למטה -למעלה, קרוב למוצרי חלב\בשר, סוף החנות-ליד הקופה. ק"ו פה -האם המוצר 'מזמין' יותר אם הוא על המקל או מזמין יותר אם פרוס במלוא הדרו על האדם בטבעיות ,כך שיגיד הקונה בליבו -'זה נראה יפה \ גם אני כזה בגד \ יכול להתאים לחולצה ' וכו' - ומכך שיש הפסד (מרובה). ותדחה הקושיה
שנית, האם אין בעיה של מראית עין -שמוכר כלאים ילבש כלאים וישאירו זאת לשקול דעתו אם 'מכוון' להנות אנצל את המקום (לא ידעתי איפה כן צריך) אומרים שבסיפור עם 'בר קמצא'-לא רצו להרוג אותו כי יגידו שמותר להרוג מי שמביא פסולין. הרי מי שרוצה לטעות -יטעה-ואין לדבר סוף. ובוודאי כאשר יש סבירות גבוהה שהמושל הרומאי יכעס -הסוף ידוע.. ועדיין קשה עוד, למה לא שלחו בסתר (פותר את הבעיה של 'יגידו שמותר..') להרוג אותו -בדין 'רודף' או באמתלא אחרת (ואחכ יכחישו כל קשר לעניין). יכל לחסוך לנו הרבה..ואהמכ"ל
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום