שיטת ר' יהודה שקרבן התמיד של ערב פסח אחה"צ, גם עליו עוברים אם יש לשוחט חמץ.
נשאלת השאלה, בקרבן הפסח כתוב שעוברים אם יש לשוחט חמץ או לזורק או לכל אחד מן המנויים. לפי זה, בהקבלה לקרבן התמיד, צריך להיות שאם יש לאחד מבני ישראל חמץ, יעבור השוחט שכן הקרבן שייך לכל כלל ישראל. האכן?
ובאותו ענין, הגמרא אומרת שאם יש לזורק הדם חמץ, הוא עובר על לאו זה. אבל הגמרא לא מביאה שום לימוד על זה. הרי כתוב בתורה לא תשחט, מנלן שגם הזורק עובר?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום