מהגמרא משמע ששבט לוי הובדל מכלל עם ישראל, ומשפחת הכהונה הובדלה מכלל שבט לוי. כך גם יוצא מהפסוק שמביאים מדברי הימים, "ויבדל אהרן להקדישו", שם מדובר על יחוסי שבט לוי ומהם הובדל אהרן.
שתי מדרגות היו: מדרגה ראשונה - הלויים, ומתוכם מדרגה שנייה - הכהנים.
וכך גם כותב הרמב"ם (לא הובא בעין משפט וגם לא בהלכה ברורה)
פ"ג מכלי המקדש ה"א "
זרע לוי כולו מובדל לעבודת המקדש שנאמר בעת ההיא הבדיל י"י את שבט הלוי"
ובפ"ד ה"א "
הכהנים הובדלו מכלל הלוים לעבודת הקרבנות שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים."
וקשה לי, כי הבדלת אהרן בפרשת תצוה היא "
ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך מתוך בני ישראל", הבדלת הכהנים היא ישירות מתוך עם ישראל ולא מתוך שבט לוי. אם נחזור למודל שתי המדרגות שתארתי לעיל - הכהנים הובדלו מעם ישראל במדרגה גדולה, והלויים הובדלו מעם ישראל במדרגה קטנה.
בשום מקום בחמישה חומשי תורה לא מוזכרת הבדלת הכהנים מהלווים (לו היתה מוזכרת - לא היתה הגמ' מביאה פסוק מדברי הימים) ואם כך איך מיישבים את הפסוק בדבה"י עם הפס' בפרשת תצוה?