סנהדריןי ע"אכז תמוז תשע"ז18:16"רבא אמר מלקות , במקום מיתה עומדת" / אבי גרינבלט
רש"י במקום "כיוון שעבר על אזהרת בוראו ראוי הוא למות וכו". לפי הסבר זה , אין חילוק אם יש או בו מעשה וכך ראוי לו. מספר שורות קודם עונה הגמרא מדוע אין לומדים מהפסוק "לא תענה ברעך עד שקר" שעדים זוממים לוקים (כאשר לא ניתן לקיים בהם "כאשר זמם") שהרי על שקר בלבד אין מלקות שהרי זה לאו שאין בו מעשה. אליבא דרבא לכאורה אין חילוק ומדוע שלא נלמד לשיטתו שלוקים על עצם השקר ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום