במאמר זה - כתבתם שלפי מסקנת הרשב''ץ אין שום פקפוק על הנהגת דורינו שמאד מחזקים הדבר שלומדים ימשיכו לשבת בביהמ''ד ולא לעסוק במלאכה ושזה לפי האמת דעת תורה בענין. אמנם נדמה לי שיש לעיין לפי מה שכתב בסוף דבריו בסימן קמ''ח וז''ל: אבל התלמידים הטוב והישר להם שיעסקו בתורה לשמה לא ע''מ שיקראו חכמים וסוף הכבוד לבוא, וילמדו אומנות ושיעשו תורתן קבע ומלאכתן עראי ובזה תהיה תורתן משתמרת ומלאכתן מתברכת ועליהם הוא אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר עכ''ל. ולכאורה יוצא לנו מזה כמעט להיפך מה שדייקתם כאן, לימפה אני מאד שתיקראו זה ותענו לי דבר שאני עכשיו מסדר שיעור לבני תורה בארה''ב ויהיה לתועלת שתבררו לנו דעתכם.