בדף של היום מאן שמעת ליה שבת זמן תפילין - ר' עקיבא, דתניא "ושמרת את החקה הזאת למועדה מימים ימימה -ימיםולא לילות, מימיםולא כל ימים, פרט לשבתות וימים טובים דברי רבי יוסי הגלילי; ר' עקיבא אומר לא נאמר חוקה זו אלא לענין פסח בלבד". - ואלא הא דתנן "הפסח והמילה מצות עשה" רש"י: ואין מביאין על שגגתן חטאת, שאין חטאת באה אלא על לאו, לימא דלא כרבי עקיבא, דאי ר''ע - כיון דמוקי לה בפסח לאו נמי איכא כלומר ויהיה בפסח ומילה גם חטאת, ... ? - אפילו תימא רבי עקיבא השמר דלאו לאו השמר דעשה עשה.
לפי ההוא אמינא, המשנה הפסח והמילה מצוות עשה ואין בהם חטאת - היא דלא כר' עקיבא, הסובר ר' עקיבא שיש חטאת על אי הקרבת פסח; ויש להוסיף: הסיפא של המשנה הוא שאף המגדף יש בו חטאת, והסביר ר' יוחנן שזהו דוקא ע"פ ר' עקיבא המחייב מגדף למרות שאינו עושה מעשה, וא"כ לפי ההו"א, מה שיחלוק ר' עקיבא על הבבא של פסח - זה לשיטתו לחייב חטאת גם בלי מעשה.
ודוחה הגמרא "השמר דעשה עשה" כלומר אין לאו בפסח ולכן אין בו חטאת אף לר' עקיבא.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום