סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עירוביןצו ע"אכח חשון תשפ"א14:25בְּתוֹרַת הֳ' חֶפְצה / ‏חיים א
עף על הדף

סימן: צדיקה ומניחה

הגמרא עוסקת במצוות התפילין וחיובה בזמנים שונים.

כחלק מהדיון לגבי גדרי החיוב במצווה היא מספרת על מיכל בת שאול המלך - מִיכַל בַּת שָׁאוּל הָיְתָה מַנַּחַת (-מניחה) תְּפִלִּין.

על דברי הגמרא שאל רבינו יוסף חיים ה"בן איש חי":

יש להבין למה נשתוקקה למצוה זו יותר משאר מצות שהזמן גרמא?

ותירץ:

ונראה לי בס"ד דאיתא במדרש שוחר טוב (תהלים א, ב) בְּתוֹרַת הֳ' חֶפְצוֹ, אמר רבי אליעזר אמרו ישראל לפני הקב"ה רבונו של עולם רוצין אנחנו ליגע בתורה יומם ולילה אבל אין לנו פנאי!

אמר להם הקב"ה קיימו מצות תפילין ומעלה אני עליכם כאלו אתם יגיעים בתורה יומם ולילה, עד כאן לשונו.

נמצא מצות תפילין מועלת במקום עסק התורה,

לכן, אומר ה"בן איש חי", מיכל, שלא היתה פנויה ללימוד התורה כמו לומדי בית המדרש, השתוקקה למצווה שתאפשר לה את הדבקות בה' גם ללא לימוד תורה אינטנסיבי.

לפעמים, הרצון לשוויון חיצוני בין נשים לגברים מייצר תחרות שמגמתה להראות שגם נשים יכולות.

מיכל בת שאול לעומת זאת, מבקשת את מצוות התפילין כאמצעי לחיבור רוחני, שלא מתאפשר לה במהלך היום.

היא מבקשת את מהות המצווה - הקשר לה'.
---
להצטרפות:
https://chat.whatsapp.com
/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4
---

אהבתם? העבירו הלאה!❤️

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר