מוזר הדבר שבימי בני ביתירא נשכח דין פסח הבא בשבת
הרי בזמנם לא היה לוח קבוע ובממוצע כל 7 שנים היה יוצא יד בשבת, והגם שהזמן קצת ארוך קשה להעלות על הדעת שכולם שכחו מה היה לפני 7 שנים
ואולי יתבאר לפי המחלוקת המפורסמת בין הפרושים לצדוקים על 'מחרת השבת' שקבעה תחילת הספירה לשבועות שלצדוקים צריך להיות ממחרת שבת בראשית דווקא ואילו לפרושים ממחרת יו"ט ראשון של פסח
לצאת מהמחלוקת הנ"ל היו הצדוקים גורמים לכך שחודש ניסן יתקדש בצורה שפסח יחול בשבת וממילא שבועות יחול בזמנו לכו"ע וכמבואר
בר"ה כב בנראה שבתקופת בני בתירה הצליחו הצדוקים להטות את קידוש החודש כמה פעמים וממילא נוצר מצב שבמשך כמה עשרות שנים לא חל פסח בראשון בשבת וכך מובן למה נשכח דינו והסתפקו בו